نایلون بسته بندی

بسته بندی – انواع بسته بندی

بسته بندی

بسته‌بندی به عنوان نخستین لحظه تعامل و ارتباط بین برند و مشتری شناخته می‌شود. در واقع، بسته‌بندی اولین چیزی است که مصرف‌کننده در قفسه فروشگاه یا پس از دریافت سفارش آنلاین به آن برخورد می‌کند. این برخورد اولیه می‌تواند به طور چشمگیری بر درک مصرف‌کننده از محصول و همچنین برند تأثیر بگذارد. روش بسته‌بندی یک محصول می‌تواند بر درک مصرف‌کنندگان از آن و تصمیم به خرید یا عدم خرید آن، تأثیرگذار باشد.

انواع بسته بندی

دسته‌بندی انواع بسته‌بندی چگونه است؟

1. بسته‌بندی کاغذ و کارتن
2. بسته‌بندی کیسه پلاستیکی
3. بسته‌بندی فوم
4. بسته‌بندی نساجی
5. بسته‌بندی در قوطی
6. جعبه و ظروف پلاستیکی

بسته بندی

اهمیت بسته بندی

بسته‌بندی (Packaging) نقش‌های متعددی ایفا می‌کند. اهمیت حیاتی برداشت اولیه مشتری از محصولات را نباید نادیده گرفته شود، و بسته‌بندی به عنوان اولین عامل معرفی محصول محسوب می‌شود.

بنابراین، بسته بندی محصول امری است که کسب و کار ها هیچ‌گاه نباید از آن غافل شوند. البته هدف اصلی بسته‌ بندی حفاظت از محتویات محصول در برابر هر گونه آسیب احتمالی در حین حمل و نقل، جابه‌جایی و نگهداری است. از دلایل دیگر اهمیت انواع بسته‌ بندی، جلب توجه با ظاهر جذاب و طراحی بهینه برای پاسخ به نیازهای خاص مشتری است.

 

قابلیت بازیافت بسته بندی

به طور کلی، مواد قابل بازیافت، موادی هستند که پس از انجام یک سری عملیات شیمیایی، توانایی استفاده مجدد را دارند.

بسیاری از اجناس روزمره که معمولاً دور انداخته می‌شوند، قابلیت بازیافت دارند و می‌توانند برای تولید یک محصول یا استفاده در مواد بسته‌بندی جدید مورد استفاده قرار گیرند. کاغذ، مقوا، شیشه، آلومینیوم، و انواع خاصی از پلاستیک اغلب از موادی هستند که می‌توانند به راحتی قابل بازیافت باشند.

مزایای بسته بندی

بسته بندی محصولات مزایایی دارد، از جمله:

  1. امکان نگهداری و حفاظت کالا در برابر عوامل شیمیایی، فیزیکی،مکانیکی در مدت زمان طولانی
  2. شکل مهندسی و در نتیجه چیدمان و نظم بیشتر و بهتر
  3. کارایی بهتر و مصرف آسان‌تر
  4. حمل و نقل و جابجایی راحت و کاهش احتمال آسیب دیدن برای حفظات از عوامل مختلف محیطی
  5. کاهش احتمال سرقت و دستبرد
  6. پخش راحتر
  7. فروش بیشتر محصولات
  8. کاهش ضایعات
  9. کمک به خرید بیشتر مشتریان

نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی

امروزه، برای تأمین نیازهای مختلف از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولات غذایی آماده و نیمه‌آماده، انواع نان، خشکبار و سایر محصولات، استفاده از بسته‌ بندی با نایلون بسیار حیاتی است. نایلون‌ بسته‌ بندی به عنوان یک راهکار چندمنظوره برای حفظ کیفیت و بهداشت محصولات به بازار مصرف ارائه می‌شوند. این نایلون‌ها می‌توانند به صورت پاکت یا رول، شفاف یا رنگی باشند.

طراحی مناسب نایلون‌های بسته‌بندی بسیار حائز اهمیت است تا نیازهای قشرهای مختلف از جمله مغازه‌داران و مصرف‌کنندگان را برآورده سازد. این نایلون‌ها باید دارای دوخت مناسب و استحکام کافی باشند تا توانایی مقاومت در برابر ضربه و کشش را داشته باشند.

 

نمونه محصولات بازکو 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *