سفره یکبار مصرف

سفره یکبار مصرف پلاستیکی – خرید مستقیم از کارخانه

سفره یکبار مصرف

در دهه‌های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی و تمایل به زندگی راحت‌تر، محصولات یکبار مصرف به شدت وارد بازار شده‌اند. این محصولات، به ویژه سفره‌های یکبار مصرف، اکنون به عنوان گزینه‌های بسیار محبوب در خانواده‌ها محسوب می‌شوند. ویژگی‌های برجسته مانند عدم نیاز به شستشو، سهولت در استفاده، تنوع در طرح و رنگ، و همچنین قیمت مناسب، این سفره‌ها را به سرعت به جزء ضروریات خانوارها تبدیل کرده‌اند.

در فرهنگ ایرانی، برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها همواره به عنوان یک امر بسیار مهم و خاص تلقی می‌شود. با این حال، به دلیل مشغله‌های زیاد، فرصت‌های مرتبط با آماده‌سازی و پاک‌سازی کمتر شده‌اند. در این شرایط، تکنولوژی به عنوان یک ابزار موثر در افزایش سرعت و سهولت در این فعالیت‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. تولید سفره‌های یکبار مصرف، به ویژه با بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن، از جمله پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه است.

همچنین، با خرید سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی، کاغذی و محصولات مشابه، نگرانی از اتلاف وقت به حداقل می‌رسد. قیمت مناسب این سفره‌ها به دلیل مزایای زیادی که ارائه می‌دهند، آنها را به یک گزینه جذاب و مقرون به صرفه برای مصرف‌کنندگان تبدیل کرده است.

سفره یکبار مصرف

 

تولید سفره یکبار مصرف پلاستیکی

برای بهتر شناختن این محصول، ابتدا با ماده مصرفی در ساخت سفره‌های یکبار مصرف آشنا شوید. این سفره‌ها از دانه‌های گرانول پلی اتیلن با ترکیب 90% در نوع با کیفیت ساخته می‌شوند. با ورود این دانه‌ها به دستگاه‌های ساخت و اضافه کردن مواد جانبی لازم مانند کربن با ترکیب 10%، ماده اولیه برای ساخت سفره‌های یکبار مصرف به دست می‌آید. در مرحله بعدی، با اضافه کردن رنگ و طرح‌های مختلف به منظور ایجاد جذابیت، سفره‌ها به مرحله پرفراژ زنی وارد می‌شوند تا به راحتی قابل استفاده باشند و مصرف آنها را به راحتی جدا کنیم. در پایان، سفره‌ها به متراژ مورد نظر رول و بسته‌بندی شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

مواد اولیه تولید سفره یکبار مصرف

سفره‌های پلاستیکی از پلیمر پلی اتیلن که از منابع نفتی تولید می‌شوند، ساخته می‌شوند. به منظور بهبود ویژگی‌های این محصول، افزودنی‌های دیگری نیز در دستگاه ترکیب می‌شوند. برای افزودن جلوه زیبایی به سفره‌ها، از رنگ‌های متنوع و چاپ نیز استفاده می‌شود. پلی اتیلن مورد استفاده در تولید سفره‌ها به صورت گرانولی است و با افزودن کربن ترکیب می‌شود. البته، به منظور دستیابی به یک فرمول با کیفیت، درصد پلی اتیلن باید 90% و درصد کربن 10% باشد.

سفره‌های یکبار مصرف با استفاده از دستگاه اکسترودر تولید می‌شوند، که نوع اکسترود به کار رفته در فرآیند تولید این سفره‌ها از نوع اکسترود پیوسته است. یک جزء اساسی در تولید سفره‌های یکبار مصرف نایلون، عرض سفره می‌باشد که بر اساس سفارش مشتری یا به طور معمول با اندازه‌های 80، 100 یا 120 سانتیمتر تولید می‌شود. مرحله بعد از تولید نایلون سفره، عملیات جرقه‌گیری است که این عمل باعث دوام چاپ روی سطح سفره یکبار مصرف می‌شود، و این عمل با بارگذاری سطح نایلون انجام می‌گیرد.

مزایای سفره پلاستیکی یکبار مصرف

مزایای سفره یکبار مصرف عبارتند از :

  1. بهداشتی: ویژگی بهداشتی بالا از جمله اصولی است که این سفره‌ها تاکید دارند.
  2. قیمت مناسب: با توجه به ارزش اقتصادی، این سفره‌ها دارای قیمت مناسبی هستند.
  3. استفاده راحت: این سفره‌ها از نظر استفاده بسیار ساده و راحت هستند.
  4. عدم نیاز به تمیز کردن: این سفره‌ها به دلیل ماهیت یکبار مصرفی، نیازی به تمیز کردن ندارند.
  5. حجم و وزن کم: با وزن و حجم کم، حمل و نقل آنها بسیار آسان است.
  6. دارای طرح‌های متنوع: وجود طرح‌های متنوع جلب توجه و تنوع را در این محصول به ارمغان می‌آورد.
  7. عدم نفوذپذیری: ویژگی عدم نفوذپذیری در برابر مایعات این سفره‌ها را به گزینه‌ی مناسبی برای مصارف مختلف تبدیل کرده است.
  8. امکان برش در سایز دلخواه: قابلیت برش در ابعاد مختلف به افراد امکان می‌دهد این سفره‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهند.

سفره یکبار مصرف

کاربرد سفره یکبار مصرف

استفاده از سفره‌های یکبار مصرف به گستردگی از کاربردها و مواقع مختلف برخوردار است. این محصول گزینه‌ای مناسب برای مجالس رسمی و دوستانه، جشن تولد، مهمانی‌های متنوع و حتی پیک‌نیک‌ها می‌باشد. همچنین، در اکثر هتل‌ها و مهمانخانه‌ها، استفاده از این سفره‌ها بسیار شایع است و با هزینه پایین همراه است. علاوه بر این، این سفره‌ها در هیات‌ها و مدارس نیز به کار می‌روند.

سفره های یکبار مصرف چاپی اختصاصی مناسب برای رستوران ها، هتل ها، مهمانخانه ها و آشپزخانه ها است.

سفره یکبار مصرف کیلویی و عمده

با توجه به اینکه قیمت عمده‌ی تمام محصولات با کاهش میزان مصرف در تناسب خواهد بود، سفره‌های یکبار مصرف نیز این قاعده را دنبال می‌کنند. با تهیه عمده و به صورت کیلویی سفره‌های یکبار مصرف، می‌توان هزینه را به شدت کاهش داد و این سفره‌ها را با قیمت مقرون به صرفه‌تری تهیه کرد. البته لازم به ذکر است که فروش سفره‌های یکبار مصرف به صورت کیلویی به‌طور اصلی برای فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها مناسب بوده و از نظر صرفه اقتصادی جوابگو می‌باشد.

انواع سفره یکبار مصرف

  • سفره یکبار مصرف بدون چاپ : این نوع سفره‌ها ممکن است رنگی یا بی‌رنگ و سفید باشند اما دارای هیچ طرحی نیستند و به صورت کاملاً ساده طراحی شده‌اند.
  • سفره یکبار مصرف با چاپ عمومی : این سفره‌ها بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، با جنس پلاستیکی یا کاغذی، طرح‌های عمومی روی آنها جلب توجه بصری دارند.
  • سفره یکبار مصرف با چاپ اختصاصی : سفره‌های یکبار مصرف چاپی اختصاصی، با طراحی منحصر به فرد و اختصاصی به سلیقه و نیازهای مشتری تولید می‌شوند. این سفره‌ها با چاپ اختصاصی لوگو، متن، یا طرح‌های خاص، یک ابزار تبلیغاتی موثر برای رویدادها، کسب‌وکارها، رستوران ها و هتل ها، یا مهمانی‌های شخصی می‌باشند. این گزینه از سفره‌های یکبار مصرف با ارزش افزوده بیشتری برخوردار است و تجربه خاصی به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد.

سفره یکبار مصرف با چاپ اختصاصی

در فرآیند تولید سفره‌های یکبار مصرف، از دستگاه فلکسو برای چاپ روی سفره ها بهره گرفته می‌شود. تولید نایلون و سفره‌ها با استفاده از این دستگاه به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود که این امر باعث بهداشتی بودن محصول می‌گردد. برخی از تولیدکنندگان ممکن است مواد اولیه را به صورت دستی مخلوط کنند و مقدار کربنات را افزایش دهند، که این کار باعث تولید سفره‌های غیر بهداشتی می‌شود. رنگ‌های استفاده شده در چاپ سفره‌ها مانند پلیمر آن، از نوع غیرسمی می‌باشند. چاپ طرح می‌تواند اختصاصی و سفارشی باشد، و هرچه کیفیت چاپ و تعداد رنگ‌ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

قیمت سفره یکبار مصرف

برای دریافت لیست قیمت سفره ها کافی است با ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید:

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *