20 ایده بسته بندی خلاقانه

بی شک این ضرب المثل مشهور برای شما آشنا است؛ هرگز یک کتاب را بر اساس جلد و ظاهرش قضاوت نکنید. اما انسان‌ها همیشه با خرد و عقل خود پیروی نمی‌کنند و در بیشتر مواقع تصمیماتی کاملاً احساسی می‌گیرند. بارها و بارها پیش آمده که ما یک کالا را فقط به خاطر بسته بندی زیبا و متقاعد کننده‌اش خریداری کرده‌ایم. در واقع، ۹۸ درصد ما زیباترین و برجسته‌ترین محصول را از روی قفسه‌های فروشگاه انتخاب می‌کنیم، نه محصولی که بهترین ویژگی‌ها و مشخصات را دارد، آیا اینطور نیست؟

چگونه بسته بندی خلاقانه داشته باشیم؟

از نظر بازاریابی، ارائه یک محصول خوب و باکیفیت در یک بسته بندی کمتر جذاب، بسیار هزینه‌برتر است (چرا که چنین اشتباهی ممکن است به سقوط چشمگیر آمار فروش آن محصول منجر شود) تا اینکه یک طراح صنعتی خلاق را استخدام کنید تا یک بسته بندی جذاب و چشمگیر برایتان طراحی کند.

بسته بندی در هر شکل، اندازه، ماده و رنگی وجود دارد. این اولین اندیشه‌ای است که درباره یک محصول به ذهن ما می‌رسد و در عین حال نماینده کل برند است. بسته بندی یک محصول می‌تواند با ظاهر جذاب، مد روز و خلاقانه‌اش را به راحتی به مصرف‌کننده نهایی بفروشد، یا می‌تواند به عنوان یک قاتل برند عمل کند. به طور دقیق‌تر، زمانی که ما در حال خرید حضوری هستیم، آنچه بیشتر از همه بر ما تأثیر می‌گذارد، لمس مستقیم محصول است.شاید سوالاتی برای شما پیش آید: چرا ترجیح می‌دهید محصولات را از یک برند خریداری کنید؟ آیا بر اساس نیاز خود خرید می‌کنید یا گاهی اوقات تصمیم خرید فوری می‌گیرید؟ آیا بسته بندی خلاقانه تأثیری در فروش محصول دارد؟

ممکن است پس از مدتی به این نتیجه برسید که این محصول را خریداری کرده‌اید، زیرا برای شما مفید است. افراد عموماً محصولی را خریداری می‌کنند که احساس خوبی در آنها ایجاد می‌کند. این هدف از بسته بندی است. اگر بسته بندی اصلی و خلاقانه باشد، محصول را به فروش خواهد رساند. بسته بندی هوشمند توجه مشتری را به خود جلب کرده و پیام مورد نظر را به او منتقل می‌کند.در جهان رقابتی امروز، بسته بندی اهمیت زیادی دارد و به میزان قابل توجهی بر محصول تأثیر می‌گذارد. علاوه بر جذابیت، کاربردی بودن نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، برند اپل اهمیت زیادی به لذت باز کردن بسته بندی محصولات خود می‌دهد و تجربه‌ای لذت بخش را به خریداران خود ارائه می‌دهد.

بسته بندی خلاقانه دسته گل و گیاه

بسته بندی
بسته بندی
بسته بندی

بسته بندی خلاقانه جعبه دستمال کاغذی

جعبه دستمال کاغذی
جعبه دستمال کاغذی

بسته بندی خلاقانه خشکبار

بسته بندی
بسته بندی
بسته بندی

بسته بندی خلاقانه لباس

بسته بندی خلاقانه غذا و خوراک

راه هایی برای داشتن بسته بندی خلاقانه:

1. خلاقیت و منحصربه‌فردی:

استفاده از بسته‌بندی خلاقانه و منحصربه‌فرد می‌تواند مشتریان جدیدی را به جذب کند. بسته‌بندی‌هایی که دارای اجزا مانند بازی، جدول و معما هستند، مشتریان را ترغیب به خرید می‌کنند. همچنین برخی محصولات دارای قطعاتی قابل جمع‌شدن مانند پازل، عروسک یا ربات هستند. این نوع بسته‌بندی‌ها می‌توانند بسته‌بندی محصولات شما را خلاقانه و متفاوت کنند.

2. استفاده از رنگ و فونت مناسب:

حتماً به انتخاب رنگی که با محصول سازگاری داشته باشد، توجه کنید. همچنین از ترکیب و کنتراست مناسب در نوشته‌ها استفاده کنید. نوشته‌های روی جعبه یا بسته‌بندی باید واضح باشند مگر اینکه می‌خواهید بازی و کنجکاوی مشتری را به خرید ترغیب کنید. در ترکیب رنگ‌ها دقت کنید و از استفاده از رنگ‌های نارنجی سیر در پس‌زمینه قرمز خودداری کنید، زیرا این می‌تواند خوانایی را دشوار کند. همچنین برای نوشته‌ها از فونتی استفاده کنید که واقعاً به محصول شما متناسب باشد. اما توجه داشته باشید که فونت‌های فانتزی ممکن است دردسرساز و دشوار باشند.

3. خوانایی برچسب‌ها:

برچسب محصول باید خوانا باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز را در بر داشته باشد. برخی از مشتریان علاقه دارند که تمام محتوای مربوط به محصول را بخوانند. از نوشته‌های بسیار ریز و کوچک در برچسب‌ها خودداری کنید، زیرا مشتریان ممکن است نیاز به ذره‌بین داشته باشند تا بتوانند آن را بخوانند. همچنین باید در نظر داشته باشید که بسیاری از مشتریان عادت دارند محصولات را با رقبا مقایسه کنند و ممکن است بر اساس بسته‌بندی، رقبا را انتخاب کنند. بنابراین، یک راه برای بسته‌بندی خلاقانه محصولات، استفاده از بسته‌بندیی با خوانایی و وضوح بالا است.

4. استفاده از تصاویر:

استفاده از تصاویر مناسب می‌تواند به فروش و تأثیرگذاری محصول شما کمک کند. اگر می‌خواهید از تصاویر استفاده کنید، تصاویر باید کیفیت و رزولوشن بالا داشته باشند و با اندازه‌های بزرگ یا کوچک محصولات سازگار باشند. همچنین حتماً اطمینان حاصل کنید که تصاویر با محتوای داخل بسته‌بندی همخوانی دارند تا مشتریان در خرید خود گیج نشوند. به عنوان مثال، نمی‌توانید بر روی بسته‌بندی شامپو از تصویر یک اتومبیل فراری استفاده کنید، مگر اینکه دلیل قانع‌کننده‌ای برای این انتخاب داشته باشید.

 

با توجه به این راه‌ها، می‌توانید بسته‌بندی محصولات خود را بهبود داده و به جذب مشتریان بیشتری بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *